بدون نظر مقالات قالیشویی

معرفی بهترین قالیشویی وکیل اباد مشهد

قالیشویی وکیل اباد مشهد

بزرگترین قالیشویی مکانیزه در شرق کشور

قالیشویی مشهد ، بزرگترین قالیشویی مکانیزه در شرق کشور و  قالیشویی وکیل اباد مشهد می باشد که تمام منشور اخلاقی شامل قالیشویی با اب کشی اسلامی را در کارنامه خود دارد.

قالیشویی شاهد مشهد با ارائه خدمات متنوع در سال های اخیر شامل سرویس رایگان قالیشویی در سراسر مشهد، شستشوی رایگان پتو یا قالیچه توانسته است تا رضایت شما همشریان مشهدی را درکارنامه خود ثبت نماید.

نحوه عملکرد قالیشویی شاهد مشهد

نحوه عملکرد ما به این صورت است که شما همشریان مشهدی می توانید با تماس با قالیشویی شاهد مشهد از سرویس رایگان ما بهرمند شوید هم چنین می توانید یک پتو ویا یک قالیچه را به صورت رایگان برای شستشو در اختیار ما قرار دهید.

کیفیت ،قیمت مناسب واب کشی اسلامی همگی گوشه ای از خدمات قالیشویی در مشهد می باشدوکافیست یک بار امتحان کنید

وکیل‌آباد (مشهد) کجاست؟

قالیشویی وکیل اباد مشهد
قالیشویی وکیل اباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد

وکیل‌آباد یکی از بلوارهای مشهد که در غرب شهر قرار دارد و از میدان پارک یا همان میدان آزادی شروع و به دوراهی طرقبه و شاندیز ختم می‌شود که پایانه مسافربری درون شهری و همچنین پایانه قطارشهری نیز در انتهای این بلوار قرار گرفته است. وکیل‌آباد نسبت به شرق شهر دارای آب و هوای بهتری است. اکثر مردم به اشتباه فکر میکنند که این بلوار طولانی‌ترین بلوار شهری ایران بعد از بلوار ولی‌عصر تهران است اما طبق بررسی نقشه های جغرافیایی که در دسترس همگان نیز وجود دارد مشخص است که طول این بلوار ۹.۶ کیلومتر است این در حالیست که بلوار پیروزی در شهر مشهد ۱۱ کیلومتر طول دارد. در حقیقت این بلوار طولانی ترین «بلوار مستقیم» خاورمیانه است.

در واقع وکیل‌آباد منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا در غرب مشهد است که بلوار منتهی این منطقه به میدان پارک(آزادی) نیز به همین اسم نامیده شده است.

پارک جنگلی وکیل‌آباد ازجمله تفریحگاه‌های قدیمی و زیبای این شهر و دارای محلی برای استراحت مسافران، شهربازی بسیار بزرگی با نام کوهستان پارک شادی و باغ‌وحش است. البته چندین سال است که شهربازی بنا به دلایلی بسته شده و امکان ورود به آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است که مساحت وکیل‌آباد بیش از ۷۰ هکتار و همچنین دارای رودخانه‌ای فصلی است.[۱] وکیل‌آباد را منسوب به طایفه‌ای از سادات که به مراه علی‌بن‌موسی‌الرضا به خراسان مهاجرت کردند، می‌دانند، که بازماندگانی از این سلسله هم به همین نام در یزد ساکنند.

در این منطقه وجود درختان کهنسال و رودخانه فصلی و همچنین وجود باغ‌وحش مشهد (علیرغم بی‌مهری‌های مسؤولین شهری) و شهربازی کوهستان پارک شادی باعث جذابیتی مضاعف گردیده و علاوه بر شهروندان مشهدی غالب زائران حرم امام رضا نیز از این منطقه دیدن کرده و ساعاتی و حتی ایامی را در آن اتراق می‌نمایند.

پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می‌کرد. جاده‌ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده.

در سال ۱۳۹۲ این منطقه بازسازی گردید که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده و همچنین قنات قدیمی و فعال آن که دارای سه دهانه در بوستان بود بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمده است.

همچنین ایمن‌سازی بستر قدیمی بوستان، ساخت آب‌نما، بازسازی استخرها، ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی، پارکینگ، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی بخشی از فعالیت‌هایی است که در سال‌های قبل در این بوستان صورت گرفته است.[۲]

شهرداری مشهد با احداث خیابان و جدول‌بندی و کف‌سازی معابر و آب‌نما، برق‌کشی، وسایل بازی کودکان، اقامتگاه‌های موقت، ۶۰ سرویس بهداشتی، پارکینگ، گلخانه، باغ گیاه‌شناسی و کافه رستوران امکانات رفاهی بوستان را افزایش داده است.

همچنین ایجاد معبر و محوطه‌سازی داخلی پارک، بازسازی استخرها و پلکان متعدد باعث زیباتر شدن چشم‌اندازهای پارک شده است.

بزرگراه وکیل‌آباد

بزرگراه وکیل‌آباد که نزد مردم مشهد به بلوار وکیل‌آباد نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای مدرن در مشهد است. در ابتدای این بلوار از سمت میدان آزادی پارک ملت، دانشگاه فردوسی و پایانه آزادی و در انتهای آن بوستان وکیل‌آباد و پایانه مسافربری درون‌شهری وکیل‌آباد قرار دارد.

همچنین خط یک قطار شهری مشهد از وسط این بلوار، در سطح زمین عبور می‌کند که کل طول بلوار را شامل می‌شود. خیابان‌های اصلی منتهی به این بلوار عبارتند از، بلوار امامت، جلال آل‌احمد، سید رضی، دانش‌آموز، دانشجو، صدف، شهید قانع، دندانپزشکان، فارغ‌التحصیلان، نمایشگاه، شهید برونسی، اقبال لاهوری، لادن، صیاد شیرازی، حافظ، هفت تیر، هنرستان، هاشمیه، کوثر، شهید باهنر.