خدمات دارکشی قالیچه در بهترین قالیشویی مشهد

خدمات دارکشی قالیچه در بهترین قالیشویی مشهد

ترفندهای دارکشی قالیچه

دستگاه های قالی بافی كه اصطلاحاً به آن ها دار نیز گفته می شود عبارتند از چهار چوبه هایی به شكل مستطیل از جنس چوب و یا فلز و سایر متعلقات آن از قبیل پایه ، نیمكت و چرخ دندانه های مربوطه. دستگاه قالیبافی دو نوع است و طرز کار آن ها یک است. اختلاف آنها از لحاظ وضع قرار گرفتن آنهاست یعنی تار آنها یا افقی و روی زمینی (کارگاه زمینی) و یا دیواری (کارگاه داری ) است. تار در هر دو دستگاه بین دو نورد کشیده شده برای ردیف زدن ، دومیله به نام ” گورت” یا شمشه و ” بچه گورت” به کار می برند. دار زمینی اغلب توسط چادر نشینان بکار گرفته می شود. در دار زمینی ” شمشه” از سه پایه آویزان شده و برای بلند کردن آن بافنده با شاخ قوچی که در اختیار دارد طنابی را که آویزان شده می پیچاند و بدین ترتیب وقتی از ردیف استفاده می کند ، شمشه را بالا نگه می دارد. دار با میخهای چوبی به زمین مهار شده و به آسانی می توان میخها را کند و آن را حمل کرد.

 

ترفندهای دارکشی قالیچه
ترفندهای دارکشی قالیچه

ترفندهای دارکشی قالیچه در قالیشویی مشهد

میتوان گفت مهمترین مرحله قبل از بافت هر گلیم و فرشی عملیات چله کشی آن می باشد که به روش های مختلفی صورت میگیرد. در واقع بدون داشتن یک چله بی عیب و نقص هرگز نمیتوان فرشی با کیفیت و با ظاهری مناسب تولید کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع روشهای چله کشی ، ابزار و وسایل لازم جهت انجام آن و نکات مهمی که باید رعایت کنید آشنا سازیم.
مواد اولیه و وسایل مورد نیاز برای کار چله کشی

درست مانند بافت فرش که نیاز به ابزار خاص این کار است ، برای انجام عملیات چله کشی نیز به وسایل خاصی نیاز میباشد مانند دار قالیبافی ، دفه و دفتین ، نقشه قالی ، نخ چله ، آچار ، تسمه چوبی ، سیخ پود کشی ، متر ، مداد سیاه یا ماژیک معمولی ، میخ و چکش. اکثر این ابزار همان ابزارهایی اند که در بافت فرش نیز به کار میروند و کاربردشان یکسان میباشد ، در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با تعدادی از این وسایل میپردازیم :
دار قالی

دار قالی در واقع یک چهارچوب فلزی و یا چوبی میباشد که قالی و فرش بر روی آن بافته میشود. دارهای قالی در انواع و سایزهای مختلفی وجود دارند که متناسب با نقشه ی مورد نظر انتخاب میشوند. رایج ترین دارهای قالی عبارتند از دار افقی و دار عمودی.
نقشه فرش

نقشه فرش درواقع نمای قالیست که قالیباف با خواندن آن میتواند طرح مورد نظر را پیاده نماید. در چله کشی نیز تعداد تارهای چله با توجه به نقشه فرش تعیین میشود ، بنابراین یک چله کش حرفه ای باید بر خواندن نقشه های فرش نیز تسلط کافی را داشته باشد.
نخ چله

نخ چله نخی است که با استفاده از آن عملیات چله کشی انجام میشود ، این نخ ها معمولا از جنس پنبه ای ، ابریشمی و یا پشمی هستند که با توجه به نقشه و رجشمار قالی تهیه و استفاده میشوند.

خدمات قالیشویی و مبل شویی مشهد (شاهد)

کیفیت بالای شستشو %
دستگاه های مدرن شستشو فرش %
استفاده از مواد نانو باکیفیت در شستشو %
قیمت مناسب و شستشو پتو رایگان %
سرویس رایگان در مشهد %

خدمات دارکشی قالیچه در کارخانه شاهد مشهد

با ثبت سفارش آنلاین در سایت قالیشویی شاهدمشهد، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبلمان، شستشوی پتو ویا قالیچه را رایگان هدیه بگیرید!!! اگر در سراسر مشهد مقدس زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی شاهد مشهد مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان همراه با شستشوی پتو ویا قالیچه رایگان می باشد!!! ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی ما در سراسر مشهد صورت می گیرد.

  • سرویس رایگان
  • استفاده از مواد نانو
  • قیمت مناسب و حذف واسطه ها
  • شستشو در محل شما
  • خدمات مبل شویی و موکت شویی
  • پشتیبانی 24 ساعته

چرا قالیشویی شاهد مشهد؟

قالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و اولین مرکز شستشوی تمام اتوماتیک انواع فرش دستبافت و ماشینی در شرق کشور
  • سرویس رایگانقالیشویی شاهد مشهد آماده سرویس رسانی رایگان در سراسر مشهد مقدس می باشد.
  • دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی فرشقالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی آنلاین و مکانیزه مشهدمی باشد
  • ضمانت کیفیت شستشوشاهد مشهد باسال ها تجربه در شستشو انواع فرش ضمانت کیفیت شستشورا برای شما عزیزان فراهم اورده است.
  • اولین قالیشویی آنلاین مشهدشاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی انلاین و مکانیزه مشهد
  • به روزترین متد شستشوقالیشویی شاهد مشهد با استفاده از به روزترین و با کیفیت ترین متد شتشو بدون آسیب به تار و پود انواع فرش دستباف و ماشینی و استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک شستشو فرش در خدمت شما می باشد.
  • شستشو با بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو )قالیشویی شاهد مشهد با استفاده از بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو ) در شستو فرش دستباف و ماشینی در خدمت شما عزیزان است.