خدمات ریشه دوزی فرش در قالیشویی در مشهد

ترفندهای ریشه دوزی فرش

فرشهایی که به دلیل استفاده زیاد، ریشه هایشان از بین می رود، نیاز به ریشه دوزی دارند. همچنین به دلیل پوسیدگی چله، بویژه چله های پنبه ای فرش نیاز به مرمت دارد. در صورتی که تمام ریشه های فرش از بین رفته باشد، باقیمانده ریشه را از ابتدای بافت با قیچی بریده و ریشه دوزی انجام می شود و چنانچه قسمتی از ریشه ها از بین رفته باشند، همان قسمتها را قیچی کرده و مرمت را انجام می دهند.

 

ریشه دوزی فرش
ریشه دوزی فرش

خدمات ریشه دوزی فرش

ریشه دوزی چیست؟

قالی‌ها معمولا به دلایل مختلف، حتی به دلیل استفاده طولانی مدت و زیاد، دچار پوسیدگی در ریشه‌های خود می‌شوند. همچنین قالی‌هایی که چله پنبه‌ای دارند؛ ممکن است دچار پوسیدگی چله نیز شوند. کار ریشه دوزی حذف ریشه‌های خراب شده و از بین رفته، و اضافه کردن ریشه‌های جدید به فرش است. این کار علاوه بر ماهیت ترمیمی داشتن، موجب می‌شود که فرش از آسیب‌های بعدی در امان بماند.
ریشه دوزی چگونه انجام می‌شود؟

به زبان ساده هنرمند ریشه دوز، ریشه‌های از بین رفته را قیچی کرده و ریشه‌های جدیدی را به جای آن می‌دوزد. اما انجام این کار به همین سادگی نیست و نیازمند تجربه و تخصص کافی در حوزه ترمیم و رفوی فرش است.
اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به بررسی این روش بپردازیم؛ باید بگوییم که اولین مرحله ریشه دوزی فرش، انتخاب نخ چله مناسب است. به طور معمول نخ چله مناسب برای ریشه دوزی باید مقداری نازک‌تر از نخ چله اصلی خود فرش باشد. به عنوان مثال اگر نخ چله ۲۰ لا بود؛ بهتر است از نخ چله ۱۵ لا برای ترمیم ریشه‌های فرش استفاده شود. علت این موضوع آن است که نازکی نخ کمک می‌کند؛ منطقه ترمیم شده بر اثر گره‌های اضافه متورم نشود؛ و نسبت به سایر مناطق فرش تفاوت ظاهری نداشته باشد.
در مرحله بعدی انتخاب سوزن مناسب اهمیت بالایی دارد. به طور تجربی برای انتخاب سوزن مناسب، هنرمند رفوگر، سوزن را در قالی فرو می‌برد. اگر سوزن به راحتی از قالی عبور کند؛ یعنی سوزن مناسبی برای انجام کار رفو است. البته این روش نیازمند تجربه بالایی است. اما بجز این روش، به طور کلی باید گفت سوزن‌های ضخیم برای قالی‌هایی با بافت‌های درشت (رج شمار پایین) مناسب بوده و سوزن‌های نازک برای قالی‌ها و قالیچه‌های ریزبافت و ظریف استفاده می‌شود. همین‌طور یک روش ساده دیگر برای انتخاب سوزن مناسب، ورود راحت نخ چله انتخابی به آن است. حساسیت این انتخاب از آن جهت است که درشت بودن بیش از حد سوزن موجب ایجاد تفاوت در بافت بخش ترمیم شده می‌شود؛ و نازک بودن بیش از حد آن می‌تواند موجب سخت شدن کار رفوگر شود.
در نهایت آخرین مورد مهم پیش از آغاز کار ریشه دوزی انتخاب نخ واسط است. این نخ، نخ چله را به نخ ریشه دوزی وصل می‌کند. در این زمینه نیز استحکام و جنس نخ بسیار مهم بوده و در نهایت ضخامت آن بر اساس تجربه رفوگر انتخاب می‌شود.
در واقع ریشه دوزی پس از انجام این سه انتخاب آغاز می‌شود؛ و در پایان فرش شما ترمیم شده و ریشه‌های از بین رفته آن مرمت و جایگزین می‌شوند

خدمات قالیشویی و مبل شویی مشهد (شاهد)

کیفیت بالای شستشو %
دستگاه های مدرن شستشو فرش %
استفاده از مواد نانو باکیفیت در شستشو %
قیمت مناسب و شستشو پتو رایگان %
سرویس رایگان در مشهد %

خدمات ریشه دوزی فرش در کارخانه شاهد مشهد

با ثبت سفارش آنلاین در سایت قالیشویی شاهدمشهد، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبلمان، شستشوی پتو ویا قالیچه را رایگان هدیه بگیرید!!! اگر در سراسر مشهد مقدس زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی شاهد مشهد مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان همراه با شستشوی پتو ویا قالیچه رایگان می باشد!!! ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی ما در سراسر مشهد صورت می گیرد.

  • سرویس رایگان
  • استفاده از مواد نانو
  • قیمت مناسب و حذف واسطه ها
  • شستشو در محل شما
  • خدمات مبل شویی و موکت شویی
  • پشتیبانی 24 ساعته

چرا قالیشویی شاهد مشهد؟

قالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و اولین مرکز شستشوی تمام اتوماتیک انواع فرش دستبافت و ماشینی در شرق کشور
  • سرویس رایگانقالیشویی شاهد مشهد آماده سرویس رسانی رایگان در سراسر مشهد مقدس می باشد.
  • دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی فرشقالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی آنلاین و مکانیزه مشهدمی باشد
  • ضمانت کیفیت شستشوشاهد مشهد باسال ها تجربه در شستشو انواع فرش ضمانت کیفیت شستشورا برای شما عزیزان فراهم اورده است.
  • اولین قالیشویی آنلاین مشهدشاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی انلاین و مکانیزه مشهد
  • به روزترین متد شستشوقالیشویی شاهد مشهد با استفاده از به روزترین و با کیفیت ترین متد شتشو بدون آسیب به تار و پود انواع فرش دستباف و ماشینی و استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک شستشو فرش در خدمت شما می باشد.
  • شستشو با بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو )قالیشویی شاهد مشهد با استفاده از بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو ) در شستو فرش دستباف و ماشینی در خدمت شما عزیزان است.