بدون نظر مقالات قالیشویی

معرفی بهترین و مکانیزه ترین قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد

خدمات قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد

 

  • شستشوی تخصصی فرش های دستبافت با استفاده از مواد شوینده گیاهی
  • شستشوی تخصصی فرشهای گل ابریشم دست بافت.
  • شستشوی فرشهای گل برجسته و کرم رنگ.
  • شستشوی فرش های ماشینی تراکم بالا و پایین.
  • خشکشویی مبلمان در محل.
  • خشکشویی خوشخواب و موکت در محل.
  • کلیه خدمات ترمیم و باز سازی انواع فرش های ماشینی و دستبافت.

 

نحوه عملکرد قالیشویی شاهد

نحوه عملکرد ما به این صورت است که شما همشریان مشهدی می توانید با تماس با قالیشویی شاهد مشهد از سرویس رایگان ما بهرمند شوید هم چنین می توانید یک پتو ویا یک قالیچه را به صورت رایگان برای شستشو در اختیار ما قرار دهید.

کیفیت ،قیمت مناسب واب کشی اسلامی همگی گوشه ای از خدمات قالیشویی در مشهد می باشدوکافیست یک بار امتحان کنید.

بزرگترین قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد

قالیشویی مشهد ، بزرگترین قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد می باشد که تمام منشور اخلاقی شامل قالیشویی با اب کشی اسلامی را در کارنامه خود دارد.

قالیشویی شاهد مشهد با ارائه خدمات متنوع در سال های اخیر شامل سرویس رایگان قالیشویی در سراسر مشهد، شستشوی رایگان پتو یا قالیچه توانسته است تا رضایت شما همشریان مشهدی را درکارنامه خود ثبت نماید.

برای تماس با ما کلیک کنید

خیابان امام رضا مشهد نماد زیبایی و معنویت

هر شهر به اقتضای وسعت و شهرتی که دارد، شامل خیابان های زیادی است. با افزایش مساحت یک شهر، تعداد خیابان های آن نیز افزایش خواهد یافت. ورود افراد غیر بومی و گردشگران خارجی می تواند ظاهر کوچه و خیابان های یک شهر را تغییر دهد.

مشهد یکی شهرهای زیارتی و سیاحتی کشور به شمار می رود که هر ساله میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به آن سفر می کنند. قدمت خیابان امام رضا مشهد بسیار زیاد است. با مطالعه ادامه این مطلب می توانید به راحتی به سوال خیابان امام رضا مشهد کجاست؟ پاسخ دهید.

معرفی شهر مشهد:


مشهد به پایتخت معنوی جهان اسلام شهرت دارد. این کلان شهر در شمال شرقی کشور و در استان خراسان رضوی قرار دارد. مساحت مشهد مقدس حدود ۳۵۱ کیلومتر مربع است که پس از تهران دومین شهر بزرگ ایران به شمار می رود.

همچنین این شهر با ۳۰۰۱۱۹۰ نفر جمعیت، دومین شهر پر جمعیت کشور نیز محسوب می گردد. وجود حرم مطهر رضوی و جاهای دیدنی مشهد سبب استقبال بیش از پیش مسافران برای بازدید از این شهر گشته است. طبق آخرین آمار هر ساله حدود ۲۷ میلیون نفر به این شهر سفر می کنند.

از آنجا که حرم مطهر امام رضا (ع) در مرکز شهر قرار گرفته است، چهار خیابان اصلی به این مکان مقدس منتهی می شوند. خیابان شیرازی به قسمت غربی و خیابان نواب صفوی به قسمت شرقی حرم مطهر متصل می گردد. همچنین خیابان طبرسی در شمال و خیابان امام رضا در جنوب آستان قدس رضوی قرار دارند.

آشنایی با خیابان امام رضا:


با ورود به خیابان امام رضا و دیدن ملجا نورانی امام هشتم (ع)، دلتان را پیشتر روانه حرم می کنید. این خیابان به ظاهر قدیمی مشهد در گذشته خیابان تهران نام داشته است. دلیل این نام گذاری دسترسی از طریق آن به مسیر تهران به مشهد بوده است.

اغلب متخصصین حوزه شهری معتقدند که با آغاز حکومت رضا خان، بافت قدیمی شهر مشهد دچار تغییرات زیادی شد و سازه های پیشرفته ای در شهر ایجاد گردید. در این دوره بود که نخستین بار خیابان های طبرسی، امام رضا و بهار در سطح شهر مشهد ایجاد شد.

بیمارستان امام رضا

همچنین رضا خان در سال ۱۳۱۳۳ ه.ش بیمارستان امام رضا (ع) را در مشهد تاسیس نمود. دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۱۵ ه.ش، نخستین کارخانه برق در خیابان طبرسی افتتاح شد و زمینه ورود ماشین های مختلف حمل و نقل به این شهر ایجاد شد.

خیابان امام رضا در حقیقت امروزه متصل کننده میدان بیت المقدس به پایانه مسافربری در جنوب مشهد است. در سال ۱۳۵۴ ه.ش با شروع عملیات توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)، خیابان امام رضا نیز وسعت یافت.

افزایش ۱۵ متری عرض این خیابان سبب شده تا معمارانی که ساخت بناهای این خیابان را بر عهده دارند، ملزم به رعایت قوانین خاصی شوند که تا آن روز کمتر به آن توجه می شد.

برای انتخاب بهترین قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد می توانید با قالیشویی شاهد مشهد تماس بگیرید.

قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد
قالیشویی در خیابان امام رضا مشهد
ویژگی های بارز خیابان امام رضا (ع):


یکی از زیبایی های خیابان امام رضا این است که دو مناره ای که از این خیابان در دو سوی گنبد دیده می شود در واقع در دو طرف مرقد مطهر قرار ندارند، یعنی یکی از مناره ها در کنار گنبد و دیگری در آن سوی صحن عتیق است.

اما جا نمایی و ساخت این خیابان آن چنان دقیق و بی عیب بوده که هر فرد با نگاه به گنبد حرم مطهر از این خیابان، آن را در میان دو مناره می بیند. این شاهکار معماری در تمام سازه های منتهی به حرم بی نظیر است.

شیب در خیابان امام رضا:

اما ویژگی مهم دیگر این خیابان زیبا، شیب بسیار زیاد آن است. از آنجا که این خیابان از دامنه کوه های جنوب شهر مشهد شروع شده و تا حرم مطهر رضوی ادامه می یابد و شیب شهر به سمت حرم است.

خیابان امام رضا نیز دارای شیبی نسبتا زیاد است که در گذشته سبب سیلاب را به سمت حرم جاری می ساخته است.
اما امروزه معماران در صدد رفع این مشکل بر آمده و تدبیراتی را اندیشیده اند. بر اساس معماری جدید، از این سیب در مسیر فلکه آب به سمت حرم کاسته شده است.

همچنین صحن موزه و فلکه حضرت را در حدود ۱۲۰ سانتی متر بالاتر از رواق ها ساخته اند. این امر سبب شده تا سد مستحکمی در برابر سیلاب های شدید ایجاد شود.

در سال ۱۳۲۹ ه.ش یکی از شدیدترین سیلاب ها در شهر مشهد ایجاد شد که به سوی حرم مطهر رضوی جریان یافته بود. اما به دلیل وجود این اختلاف سطح، از شدت سیلاب در فلکه آب کاسته شده و تنها بخشی از ورودی رواق امام خمینی دچار آب گرفتگی شد.