بدون نظر مقالات قالیشویی

معرفی بهترین مرکز قالیشویی در خیابان امام خمینی مشهد

قالیشویی در امام خمینی مشهد

خدمات قالیشویی در امام خمینی مشهد

  • شستشوی تخصصی فرش های دستبافت با استفاده از مواد شوینده گیاهی
  • شستشوی تخصصی فرشهای گل ابریشم دست بافت.
  • شستشوی فرشهای گل برجسته و کرم رنگ.
  • شستشوی فرش های ماشینی تراکم بالا و پایین.
  • خشکشویی مبلمان در محل.
  • خشکشویی خوشخواب و موکت در محل.
  • کلیه خدمات ترمیم و باز سازی انواع فرش های ماشینی و دستبافت.

 

نحوه عملکرد قالیشویی شاهد

نحوه عملکرد ما به این صورت است که شما همشریان مشهدی می توانید با تماس با قالیشویی شاهد مشهد از سرویس رایگان ما بهرمند شوید هم چنین می توانید یک پتو ویا یک قالیچه را به صورت رایگان برای شستشو در اختیار ما قرار دهید.

کیفیت ،قیمت مناسب واب کشی اسلامی همگی گوشه ای از خدمات قالیشویی در مشهد می باشدوکافیست یک بار امتحان کنید.

بزرگترین قالیشویی در امام خمینی مشهد

قالیشویی مشهد ، بزرگترین قالیشویی در امام خمینی مشهد می باشد که تمام منشور اخلاقی شامل قالیشویی با اب کشی اسلامی را در کارنامه خود دارد.

قالیشویی شاهد مشهد با ارائه خدمات متنوع در سال های اخیر شامل سرویس رایگان قالیشویی در سراسر مشهد، شستشوی رایگان پتو یا قالیچه توانسته است تا رضایت شما همشریان مشهدی را درکارنامه خود ثبت نماید.

برای تماس با ما کلیک کنید

خیابان امام خمینی مشهد کجاست؟

قالیشویی در امام خمینی مشهد
قالیشویی در امام خمینی مشهد

خیابان امام خمینی یکی از خیابان‌های بسیار مهم شهر مشهد است: از پاتوق غذا و بناهای تاریخی مانند اولین هتل شهر مشهد و اولین پارک مشهد گرفته تا بورس خرید ساعت و طلا جواهرات و بازار داغ دلارفروشان. هر آنچه قرار است از خیابان امام خمینی بدانیم از چهارراه لشگر (تقاطع خیابان احمدآباد و خیابان امام خمینی) تا زیرگذر خیابان شهدا است، زیرا که تمام بناهای تاریخی و پاتوق‌های اقتصادی و حتی شکمی در سمت شمالی خیابان امام خمینی قرار دارد. اگر به‌دنبال یک خیابان همه‌چیزتمام می‌گردید.

خیابان ارگ

خیابان ارگ یکی از مهم‌ترین خیابان‌های مشهد است که علت نام‌گذاری آن هم‌جواری با مقر حکومتی ارگ بوده است. جالب است بدانید به افراد بانفوذ و خوش‌پوشی که در آن محله زندگی می‌کردند «ارگی» می‌گفتند. در زمان قدیم، محله ارگ از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بود، زیرا هر فردی که می‌خواست از جنوب‌شرقی به مشهد وارد شود باید از ارگ حکومتی عبور می‌کرد. این قسمت از ورودی شهر را «دروازه ارگ» می‌گفتند.

این خیابان تا سال 1350 به‌علت وجود بهترین کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها، و زیباترین مغازه‌ها جزو بهترین مناطق مشهد محسوب می‌شد. اگرچه عمر خیابان ارگ به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد، همچنان نام و خاطره‌اش در ذهن مردم کهن‌سال شهر باقی مانده است.

امروزه خیابان ارگ را به‌نام خیابان امام خمینی می‌شناسیم که پاتوق سلیقه‎های متفاوت شهر است. از فست‌فود زیتون و گلبرگ گرفته که اصطلاح ساندویچ‌های کثیف مشهد را یدک می‌کشند تا بازار دلالان دلار و یورو و از همه مهم‌تر پاساژهای طلا و جواهرات.

خانه ملک؛ بزرگ‌ترین خیر ایران

حاج حسین ملک یکی از بزرگ‌ترین خیر‌های ایران بوده است که در سال 1251 چشم به جهان گشود و در 65سالگی شروع به وقف اموال خود کرد. ازجمله وقف‌های او می‌توان کتابخانه ملی ملک، بیمارستان رضوی در چناران، بیمارستان سجادیه در تربت جام، و باغ وکیل آباد را نام برد.

افتتاح اولین بانک ملی مشهد در خیابان ارگ مشهد

اولین بانک ملی که در مشهد افتتاح شد بانک ملی شعبه امام خمینی بود که دقیقا روبه‌روی باغ ملی و اداره ناحیه سه قرار گرفته است. این بانک 144 نفر نیرو دارد و همه آن‌ها بر این باورند که مشتریان سرمایه‌های اصلی بانک هستند و خدمت به مشتری را وظیفه خود می‌دانند.

اولین هتل مشهد؛ قدیمی‌ترین هتل مشهد

هتل پارس اولین هتلی بود که در سال 1316 معماری روسی آن را به‌سبک ساختمان‌های روسی در خیابان ارگ (امام خمینی کنونی) بنا کرد. این هتل 10 کارگر، رستوران، حمام، و 16 اتاق بزرگ همراه با شیک‌ترین وسیله‌ها را داشت. اجاره هر اتاق برای هر نفر، شبی بین 12 تا 30 ریال بود.


از اصلی‌ترین آثار تاریخی موجود در این خیابان می‌توان به سرای عروس، خانه وطنچی، و خانه کاظم زاده اشاره کرد. در مقابل این بناهای تاریخی و قدیمی وجود مزون‌های لباس عروس و پاساژهای خریدوفروش طلا، جلوه‌ای متناقض را به این خیابان بخشیده است.

هتل پارس مشهد را شخصی یهودی به‌نام «امین اف» در سال 1316 ساخت، ولی طی چند سال پس از ساخت، این هتل را به «مجاور طوسی» واگذار شد. متاسفانه طی سال‌های ورود روس‌ها به ایران، این هتل به مقر فرماندهی روس‌ها تبدیل شد و هیچ اقدامی در جهت حفظ این بنای تاریخی صورت نگرفته است.

این بنا به سه طبقه مجزای زیرزمین، همکف، و طبقه اول تقسیم می‌شود و هم‌اکنون در خیابان امام خمینی 16، نبش کوچه ثبت واقع شده است.

خیابان دلارفروش‌ها؛ بزرگ‌ترین مرکز تبادلات ارزی

خیابان امام خمینی از آن خیابان‎‌هایی است که از خبرهای داغ و کف بازاری خریدوفروش دلار می‌توانید آگاه شوید. پاتوق این افراد نزدیک شعبه امام خمینی بانک ملی ایران قرار دارد. هر زمان از روز اگر گذرتان به این منطقه افتاد، جملاتی از قبیل «تو این بازار، امروز دلار بخری بهتر از فرداست»، «هر دلار خرید 12هزار و صد فروش 10هزار و سیصد»، «خرید دلار فقط با پول نقد» را به‌کرات خواهید شنید. دروغ نیست اگر بگوییم همین جمعیت کمتر یا کمی بیشتر از 50 نفر بزرگ‌ترین مرکز تبادلات ارزی مشهد را تشکیل می‌دهند!

اولین پارک مشهد؛ معروف به باغ ملی

اگر سری به شهر‌های ایران بزنید، خواهید دید که در اکثر آن‌ها باغی بنام «باغ‌ ملی» وجود دارد. مشهد نیز از این قاعده مستثنا نیست. باغ ملی را حاج حسین ملک در سال 1345 با مساحت 40 هزار متر مربع به خراسان وقف کرد، ولی هم‌اکنون طی چند سال تنها 26 هزار متر مربع از آن باقی مانده است.

سالن همایش‌های صداوسیما؛ سالن صبا

همایش‌های صداوسیما در ساختمانی بزرگ و مجلل به‌نام «صبا» برگزار می‌شود. این ساختمان دارای سه سالن همایش است که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سالن آن، ظرفیتی هزارنفری دارد. علاوه‌بر همایش‌های صداوسیما، دیگر همایش‌های استانی و کشوری و حتی بین‌المللی نیز در این مکان برپا می‌شود. باقی سالن‌های همایش هرکدام ظرفیت 200نفره را دارا هستند.