بدون نظر مقالات قالیشویی

ویژگی های یک قالیشویی خوب در مشهد

 

در اینجا می خواهیم تمام ویژگی های بک قالیشویی خوب و مطمئن را به شما معرفی کنیم.خوب است که قبل از انتخاب قالیشویی به این نکات و ویژگی های توجه کنیم زیرا که فرش یکی از مهم ترین اجزا دکوراسیون در هر منزل ایرانی می باشد چه فرش ماشین و چه فرش دستباف از لحاظ زیبایی در دکوراسیون تاثیر به سزایی دارند به همین دلیل در شستشو فرش باید در قالیشویی بسیار دقت کنیم

اگر در مشهد هستید ما به شما قالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و مکانیزه ترین کارخانه قالیشویی را با سرویس سراسری در مشهد معرفی می کنیم

چطور قالیشویی خوب در مشهد را پیدا کنیم؟

این روز‌ها یک قالیشویی خوب مجموعه‌ای است که بتواند بهترین خدمات را با کمترین قیمت ارائه دهد؛ اما این موضوع را هم باید بدانیم که قیمت پایین خدمات یک مجموعه فعال در این صنف، نشانه‌ی این نیست که بهترین قالیشویی را پیدا کرده‌ایم، اما نکات و فاکتور‌های مهم دیگری هم هستند که می‌توانند ما را به بهترین انتخاب ممکن نزدیک کنند.

در یک قالیشویی خوب شستشوی فرش دستباف یا فرش ماشینی کاملا متفاوت انجام می‌شود. فرش دستباف با توجه به نوع الیاف و رنگ آمیزی آن و امکان پس دادن رنگ، روش متفاوتی برای شست‌و‌شو دارد.

تعهد و نظم یکی دیگر از ویژگی‌های یک قالیشوییِ معتبر است. اینکه فرش را صحیح و سالم، بدون زدگی، رفتگی و تغییر رنگ و در زمان موعد تحویل مشتری دهد.

برخی همشهریان به رعایت شئونات مذهبی در شست‌وشو اهمیت بیشتری می‌دهند. یک قالیشوییِ خوب برای اطمینان خاطر این عزیزان، شست‌وشوی فرش را با آپ پاک چاه (آب کُر) انجام می‌دهد تا علاوه بر رعایت شئونات، در مصرف آب شهری و بیت‌المال هم صرفه‌جویی شود.

یک قالیشویی کاربلد برای شستن فرش‌های کهنه یا پوسیده، پیش از اقدام به شست‌وشو، مشتری را در جریان وضعیت سلامتی فرش قرار می‌دهد و با رضایت مشتری و نکات احتیاطی لازم، اقدام به شست‌وشوی فرش می‌کند و چنانچه فرش آسیبی ببیند، آن را رفو و ترمیم می‌کند.

کارخانه قالیشویی یا دفتر قالیشویی؟

قالیشویی خوب در مشهد
قالیشویی خوب در مشهد

شاید شما هم نمی‌توانید حدس بزنید که تعداد واسطه‌ها و دلال‌هایی که در صنف قالیشویی مشغول به فعالیت هستند به چه میزان می‌تواند باشد، اما وقتی با این واقعیت روبرو شوید که بیش از ۸۰‌درصد فعالان صنف قالیشویی را واسطه‌هایی تشکیل می‌دهند که با اجاره یک دفتر و چند خط تلفن، نقش رابط بین سفارش دهنده و کارخانه قالیشویی را بازی کرده، که بدون کمترین تعهدی در ارائه خدمات تنها به سود مالی خود از این دلالی فکر می‌کنند، آنگاه شاید فریب عباراتی، چون: «بهترین قالیشویی در مشهد» را نخورید.

این دفاتر وظیفه‌ی ثبت سفارش و حمل و نقل و انتقال فرش به کارخانه را دارند و نمی‌توانند در روند شستشو دخالت کنند. پس با وجود فعالیت قانونی و ثبت شده‌ی این مراکز، کیفیت کارشان وابسته به کارخانه‌ای است که با آن قرارداد دارند و با اتمام قرارداد و یا جایگزین شدن کارخانه‌ی قالیشویی با کارخانه‌ای دیگر ممکن است کیفیت شستشو نیز دچار تغییر شود.

همچنین بسیاری از فروشگاه‌های فرش به مشتریان خود اطلاعات نادرست می‌دهند و تاکید دارند که فقط خودشان می‌توانند فرش‌ها را بشویند و تمیز کنند! در حالی که این ادعا خودش یک دلالی برای کارخانه‌های قالیشویی است و هیچ ضمانتی وجود ندارد که یک فروشنده خوب و باسابقه، یک متخصص شست‌و‌شو و ترمیم فرش هم باشد.