ترفند های خاک گیری فرش

ترفند های خاک گیری فرش در قالیشویی مشهد

خاک گیری فرش به چه صورت انجام می شود؟

خاک گیری فرش که غبارگیری فرش هم می گویند، به صورت کلی زیر انجام می شود:

روش سنتی(معمولی):

این روش از زمان قدیم باب بوده است و هنوز هم در استفاده می شود. دراین روش، قالی یا فرش را از روی لبه ای آویزان می کنند و با چوب نیز برروی آن می کوبند تا خاک آن گرفته شود و بعد در آخر، با جاروی دستی روی آن را جارو میزنند. استفاده از این روش امروزه اصلا توصیه نمی شود، برای اینکه در این روش، باید چوب با محکم به فرش بزنید و این مساله یعنی محکم زدن چوب باعث آسیب رساندن به بافت فرش می شود واگر فرش کهنه باشد، ایجاد پارگی می کند.

همچنین در هنگام خاک گیری فرش با استفاده از این روش، خاک های زیادی بلند می شود که همین خاک ها برروی دیگر وسائل می نشیند و همچنین سلامت افراد منزل را تهدید می کند. برای همین توصیه می شود که این عمل را به دور از محل مسکونی انجام دهید یا ماسک بر دهان خود بگذارید.

روش مکانیکی:

از این روش در کارگاه ها و کارخانجات توسط دستگاه و با استفاده از ضربه زدن های مکانیکی و برس نیز انجام می شود.

مهمترین نکته این است که خاک گیری فرش باید قبل از شستشوی آن انجام شود و بیشتر مناطقی که در نزدیک های بیایان قرار دارند، این کار را انجام می دهند.

 

ترفند های خاک گیری فرش
ترفند های خاک گیری فرش

ترفند های خاک گیری فرش

 

چگونه خاک گیری فرش را انجام دهیم؟

حتما در فیلم ها، عملیات خاک گیری فرش را مشاهده کرده اید؟ اینکه یک نفر فرش منازل را برروی پشت بام یا مکانی آویزان می کند و بعد با یک چوب، به صورت محکم برروی آن می زند تا خاک های قرارگرفته بلند شوند. اما چرا چنین اتفاقی می افتد و این همه خاک چگونه برروی فرش قرار گرفته است؟ همچنین برای از بین این همه کثیفی و خاک حتما باید خاک گیری فرش به روش سنتی را انجام دهید؟

خاک گیری فرش چیست؟

زدودن خاک، گردوغبار و کثیفی فرش که به صورت سنتی یا مکانیکی انجام می شود را خاک گیری فرش می گویند.

چرا باید خاک گیری فرش را انجام دهیم؟

امروزه ما در ایران با پدیده ای به نام ریزگردها مواجه هستیم که حتی تا شهرهای مرکزی ایران را هم در برگرفته است. این مساله را در کنار آلودگی هوا و گردوخاک هایی که وجود دارد، قرار دهید. پس نباید تواقع داشته باشیم که وقتی هرروز صبح از خواب بلند می شویم، تمامی سطوح منزل ما تمیز هستند. متخصصان بهداشتی همیشه تاکید می کنند برای اینکه مریض نشوید، باید هرروز منزل خود را گردگیری کنید.

گردوخاک و کثیفی نه شعور دارد و نه حس، برای همین برروی همه سطوح قرار میگیرد. بعضی از سطوح هستند مانند فرش که آن ها را نشان نمی دهند و متاسفانه اگر به آن توجهی نشود، عامل رشد میکروب و بیماری می شود. فرش ها به خاطر فیبریهایی که در الیاف وجود دارد، محل ایده آلی برای رشد انواع باکتری ها می باشند. از این رو اگر تمیز نشوند، علاوه براینکه سلامتی اهالی منزل را تهدید می کند، در نهایت باید آن را به یک قالیشویی معتبر بدهید.
.

خدمات قالیشویی و مبل شویی مشهد (شاهد)

کیفیت بالای شستشو %
دستگاه های مدرن شستشو فرش %
استفاده از مواد نانو باکیفیت در شستشو %
قیمت مناسب و شستشو پتو رایگان %
سرویس رایگان در مشهد %

خدمات خاک گیری فرش در کارخانه شاهد مشهد

با ثبت سفارش آنلاین در سایت قالیشویی شاهدمشهد، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبلمان، شستشوی پتو ویا قالیچه را رایگان هدیه بگیرید!!! اگر در سراسر مشهد مقدس زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی شاهد مشهد مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان همراه با شستشوی پتو ویا قالیچه رایگان می باشد!!! ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی ما در سراسر مشهد صورت می گیرد.

  • سرویس رایگان
  • استفاده از مواد نانو
  • قیمت مناسب و حذف واسطه ها
  • شستشو در محل شما
  • خدمات مبل شویی و موکت شویی
  • پشتیبانی 24 ساعته

چرا قالیشویی شاهد مشهد؟

قالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و اولین مرکز شستشوی تمام اتوماتیک انواع فرش دستبافت و ماشینی در شرق کشور
  • سرویس رایگانقالیشویی شاهد مشهد آماده سرویس رسانی رایگان در سراسر مشهد مقدس می باشد.
  • دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی فرشقالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی آنلاین و مکانیزه مشهدمی باشد
  • ضمانت کیفیت شستشوشاهد مشهد باسال ها تجربه در شستشو انواع فرش ضمانت کیفیت شستشورا برای شما عزیزان فراهم اورده است.
  • اولین قالیشویی آنلاین مشهدشاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی انلاین و مکانیزه مشهد
  • به روزترین متد شستشوقالیشویی شاهد مشهد با استفاده از به روزترین و با کیفیت ترین متد شتشو بدون آسیب به تار و پود انواع فرش دستباف و ماشینی و استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک شستشو فرش در خدمت شما می باشد.
  • شستشو با بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو )قالیشویی شاهد مشهد با استفاده از بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو ) در شستو فرش دستباف و ماشینی در خدمت شما عزیزان است.