خدمات پرداخت فرش در بهترین قالیشویی درمشهد

خدمات پرداخت فرش در بهترین قالیشویی درمشهد

پرداخت و روگیری فرش و تابلو فرش دستباف برای یکدست کردن سطح قالی


پرداخت و روگیری فرش هنری است که غالباً نادیده گرفته می‌شود. روگیری عمدتاً دستی انجام می‌شود، چون دستگاه روگیری رد روی فرش به جا می‌گذارد و پرز فرش را می‌کند. استادکار پرداخت و روگیری، فرش را رو به عقب لوله می‌کند و روگیری فرش را با دست و فقط با استفاده از یک قیچی بزرگ انجام می‌دهد. اگر پرز فرش بیش از حد بلند باشد، فرش کرک‌دار به نظر می‌رسد، نقشه فرش حالت محوی پیدا می‌کند و به خوبی دیده نمی‌شود. بالعکس اگر پرز فرش بیش از حد کوتاه شود، فاصله‌ها و پودهای بین رج‌های گره‌زنی شده جلب توجه می‌کند. این کار نه تنها به زیبایی فرش لطمه می‌زند، بلکه دوام و عمر آن را نیز کم می‌کند. پرداخت و روگیری فرش دستباف ایرانی به دو روش انجام می‌شود: در برخی مناطق مانند اصفهان و کاشان پس از بافت 2 الی 4 رج بخش‌های اضافی نخ قیچی می‌شود ولی در مناطقی مانند خراسان و کرمان پس از تمام شدن بافت قالی، مرحله روگیری با قیچی برقی انجام می‌شود. پرداخت فرش درهنگام بافت از امتیاز خاصی نسبت به روش دوم برخوردار است و آن این است که امکان مشاهده و برطرف نمودن هرگونه غلط بافی ممکن است و لذا می‌توان اشتباهات بافت و هرگونه اشکالات دیگر همچون بالازدگی، شکستگی طرح و … را به موقع شناسایی و برطرف کرد. درصورتی که فرش هنگام بافت پرداخت نگردد، به علت عدم وضوح طرح و نقش امکان مشاهده معایب فرش و برطرف نمودن آن نیست و پس از اتمام فرش و پرداخت چنانچه فرش دارای اشتباهات ناشی از بافت باشد، برطرف کردن آن تقریبا غیرممکن است.

 

ترفند های پرداخت فرش
ترفند های پرداخت فرش

ترفند های پرداخت فرش در قالیشویی مشهد

 

پرداخت عبارت است از گرفتن پرزهای اضافی سطح قالی به نحوی که سطح قالی صاف شود.

پرداخت،پس از پایان بافت فرش انجام می شود.این کار یکی از کارهای حساس می باشد و به مهارت و تجربه خاص نیاز دارد و کوچکترین بی دقتی باعث آسیب دایمی به فرش می شود.

عمل پرداخت باعث می شود که طرح و نقشه فرش،جلوه زیباتری پیدا کند و به دو صورت دستی و ماشینی انجام می شود.در روش دستی،از قیچی های مخصوص پرداخت و در روش ماشینی از ماشین تراشهای برقی ویژه عملیات پرداخت استفاده می شود.مدت ها است که در برخی از مراکز قالی بافی ایران مانند کرمان و تهران عمل پرداخت را با ماشین های برقی مخصوصی انجام می دهند . همچنین با ماشینهای اصلاح موی سر قدیمی (موزر) هم میشود پرداخت را انجام داد.ولی فقط تابلوفرش های کوچک در حد به عنوان مثال ۱۰ یا ۱۵ سانتی متری را می توان با دستگاه موزر پرداخت کرد.توجه شود که چنان چه پرزهای قالی پس از بافت زیاد گرفته شود ، به گونه ای که پرزها با لمس کردن با دست احساس نشوند ، به ارزش فرش لطمه ی فراوانی وارد می شود .

یکی از انواع پرداخت تابلو فرش ، پرداخت برجسته می باشد که به وسیله قیچی های مخصوص (قیچیه سر نخ) انجام می شود و این نوع پرداخت بر جستگی هایی را در تابلو فرش به وجود می آورد که زیبایی خاصی به تابلو فرش از لحاظ بعد و طرح میدهد.توجه داشته باشید که همه تابلو فرشها قابل برجسته شدن می باشند و لی همه تابلو فرشها با بر جسته شدن زیبا نمی شوند برای همین برای برجسته کردن تابلو فرش حتما با مربی خود و یا عوامل فنی شرکت مربوطه مشورت نمایید. ضمنا برای برجسته زدن نیاز نیست پرز تابلو فرش را بلند بگیرید این امر باعث کم آمدن نخ شما و در پایان باعث دو رنگی تابلو فرش میشود،شما هر چقدر هم که گره را کوتاه ببافید(۲٫۵تا۳سانت)تابلو فرش شما قابل برجسته شدن می باشد.

خدمات قالیشویی و مبل شویی مشهد (شاهد)

کیفیت بالای شستشو %
دستگاه های مدرن شستشو فرش %
استفاده از مواد نانو باکیفیت در شستشو %
قیمت مناسب و شستشو پتو رایگان %
سرویس رایگان در مشهد %

خدمات پرداخت فرش در کارخانه شاهد مشهد

با ثبت سفارش آنلاین در سایت قالیشویی شاهدمشهد، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبلمان، شستشوی پتو ویا قالیچه را رایگان هدیه بگیرید!!! اگر در سراسر مشهد مقدس زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی شاهد مشهد مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان همراه با شستشوی پتو ویا قالیچه رایگان می باشد!!! ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی ما در سراسر مشهد صورت می گیرد.

  • سرویس رایگان
  • استفاده از مواد نانو
  • قیمت مناسب و حذف واسطه ها
  • شستشو در محل شما
  • خدمات مبل شویی و موکت شویی
  • پشتیبانی 24 ساعته

چرا قالیشویی شاهد مشهد؟

قالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و اولین مرکز شستشوی تمام اتوماتیک انواع فرش دستبافت و ماشینی در شرق کشور
  • سرویس رایگانقالیشویی شاهد مشهد آماده سرویس رسانی رایگان در سراسر مشهد مقدس می باشد.
  • دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی فرشقالیشویی شاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی آنلاین و مکانیزه مشهدمی باشد
  • ضمانت کیفیت شستشوشاهد مشهد باسال ها تجربه در شستشو انواع فرش ضمانت کیفیت شستشورا برای شما عزیزان فراهم اورده است.
  • اولین قالیشویی آنلاین مشهدشاهد مشهد بزرگترین و بروزترین قالیشویی و مبل شویی انلاین و مکانیزه مشهد
  • به روزترین متد شستشوقالیشویی شاهد مشهد با استفاده از به روزترین و با کیفیت ترین متد شتشو بدون آسیب به تار و پود انواع فرش دستباف و ماشینی و استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک شستشو فرش در خدمت شما می باشد.
  • شستشو با بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو )قالیشویی شاهد مشهد با استفاده از بهترین و کم ضرر ترین مواد شوینده ( نانو ) در شستو فرش دستباف و ماشینی در خدمت شما عزیزان است.